Kategoria: Yleinen

Aaro Vuorimaalle nyt hopeaa Pilsenissä

(lisää…)

Aaro Vuorimaa neljäs Pilsenissä

Aaro Vuorimaa sijoittui neljänneksi 10m liikkuvassa maalissa. (Kuva: Mika Kinisjärvi)

Aaro Vuorimaa sijoittui mitaliotteluiden jälkeen neljänneksi 10m liikkuvassa maalissa Tshekissä järjestettävässä kansainvälisessä kilpailussa.
(lisää…)

Suomalaisilla mainio alku Pilsenissä

Sebastian Långström, Niko Antila ja Aleksi Kasi saivat joukkuepronssia Pilsenissä. Kuva: Joni Stenström

Suomi sai pronssia miesten kiväärin makuun joukkuekilpailussa, ja Sebastian Långström sijoittui yhdeksänneksi, kun perinteinen kansainvälinen kilpailu alkoi torstaina Pilsenissä. Aaro Vuorimaa on liikkuvassa maalissa hitaiden juoksujen jälkeen toisena. (lisää…)

Suomen EM-joukkueet Lonatoon ja Osijekiin nimetty

Turun SM-kilpailuissa kuvattu Pauliina Frilander tekee paluun kansainvälisiin arvokisoihin vuosien tauon jälkeen. (Kuva: Lassi Palo)

Ampumaurheiluliitto on nimennyt Suomen EM-joukkueet Lonatoon ja Osijekiin. Kisoihin lähtee kaikkiaan 32 ampumaurheilijaa. (lisää…)

Haku lukuvuoden 2024-2025 ampujien yläkoululeirityksiin auki 5.5. saakka

Leiritys on tarkoitettu yläkoulun 7.–9.-luokkalaisille ja lukioissa ja ammattioppilaitoksissa opiskeleville nuorille ampumaurheilijoille.

Haku päättyy 5.5.2024.

Kuvat: Mari Backman-Hyrkäs

Suomen Ampumaurheiluliiton yläkoululeiritys on osa Suomen Olympiakomitean urheiluakatemiaohjelmaa. Ampumaurheilun yläkoululeirit järjestetään Suomen Ampumaurheiluliiton, Kisakallion Urheiluopiston ja Pääkaupunkiseudun Urheiluakatemian (URHEA) yhteistyönä. Kisakallion leireillä urheilijoilla on mahdollisuus ampua ilma-aseradalla pistoolilla, kiväärillä sekä liikkuvaa maalia. Yläkoululeiritykset ovat tärkeä osa urheilijan polkua ampumaurheilussa ja leiritykset kulkevat käsi kädessä tehoryhmätoiminnan kanssa.

Yläkoululeirien vastuuvalmentajaksi syksystä 2024 alkaen on nimetty Talent-ryhmän valmentaja ja Salon Seudun Ampujia edustava Janne Terkola. Simpeleen Hahloa edustava ja kiväärin tehoryhmävalmentajana toimiva Mari Backman-Hyrkäs jakaa yläkoululeirien valmennusvastuuta Jannen kanssa ja on mukana leirien suunnittelussa sekä paikan päällä Kisakalliossa osalla leireistä.

Ampumaurheilijoiden valtakunnallista yläkoululeiritoimintaa on aiempina vuosina ansiokkaasti luotsannut valmentaja Marko Leppä. Marko vastasi valmennuksesta viisi lukuvuotta Tanhuvaaran Urheiluopistolla ja sitten kolme lukuvuotta Kisakallion Urheiluopistolla.

Yläkoululeiritykseen nimetyt valmentajat toimivat tiiviissä yhteistyössä SAL:n nuoriso- ja koulutuspäällikön sekä valmennuksen johtajan kanssa. Valmennustiimiä täydennetään kauden aikana tarpeen mukaan vierailevilla valmentajilla ja urheilijavierailla. Myös Kisakallion ja URHEA:n asiantuntijat, valmentajat ja kouluttajat ovat mukana leirillä ja vastaavat urheilullisen elämäntavan luennoista ja urheilulliseen elämäntapaan ohjaamisen osioista sekä osasta oheisharjoituksia.

Urheilijoiden haku yläkoululeiritykseen kaudelle 2024-2025 on auki Kisakallion nettisivuilla. Haku päättyy 5.5.2024.

Yläkoululeiriesitteen löydät täältä: ampumaurheilu_yla-cc-88koululeiritys_esite_2024!

Lisätietoja:
Kustaa Ylitalo