MM-Peru: Alexandra Rosenlew sijalle 20 pienoiskiväärin asentokilpailussa
3.10.2024 klo 07:22

Alexandra Rosenlew polviasennossa. (Kuva: Joni Stenström)

Alexandra Rosenlew sijoittui tyttöjen pienoiskiväärin asentokisassa 20:nneksi, kun nuorten MM-kilpailut jatkuivat Perussa.

Teksti: Assi Sipola

Kansainvälinen ampumaurheiluliitto (ISSF) järjestää nuorten MM-kilpailut Perun pääkaupungissa Limassa. Viimeiset mitalit jaetaan sunnuntaina.

Keskiviikkona (2.10.) suomalaisurheilijoista kisasi Alexandra Rosenlew (Esbo Skytteförening), joka ampui tyttöjen 50m pienoiskiväärin asentokilpailun (3×20 ls). Hän ampui kilpailussa tuloksen 582, jolla hän sijoittui 20:nneksi. Rosenlewin pisteet olivat asennoittain: polvi 196, makuu 196 ja pysty 190.

– Kisat menivät tänään ihan hyvin. Hihnat sujuivat hyvin, mutta pysty oli vaikeaa. Tänään ei ollut helppo keli, tuuli todella paljon. Olisin tietysti toivonut, että pysty olisi kulkenut paremmin, mutta sille nyt ei voi enää mitään, kommentoi Rosenlew.

Kahdeksan parhaan finaaliraja oli 585. Peruskilpailun parhaan tuloksen 593 ampui Maja Gawenda (Puola). MM-kullan nappasi Synnøve Berg (Norja) tuloksellaan 458,4.

Suomesta MM-kisoihin osallistuu kuusi ampumaurheilijaa. He kilpailevat kiväärissä sekä skeetissä ja trapissa. Kaikkiaan MM-kilpailuihin on ilmoittautunut 536 urheilijaa, jotka edustavat 50 eri maata.

Nuorten MM-kilpailut (kivääri, pistooli, haulikko)
26.9.–7.10. Lima, Peru

Suomalaislajien tuloksia ke 2.10.

Tyttöjen 50m pienoiskivääri 3×20 ls, peruskilpailu: 1) Maja Gawenda Puola 593, 2) Caroline Lund Norja 591, 3) Hannah Wehren Saksa 587, … 20) Alexandra Rosenlew Suomi 582. 44 osanottajaa.

Finaali: 1) Synnøve Berg Norja 458,4, 2) Caroline Lund Norja 458,3, 3) Khushi Khushi Intia 447,3.

Kaikki tulokset ISSF:n verkkosivuilla.