Yläkoululeiritykseen nimetty 15 nuorta ampujaa
3.6.2024 klo 07:25
Kustaa Ylitalo

Suomen Ampumaurheiluliitto on nimennyt Kisakalliossa järjestettävään lukuvuoden 2024-2025 yläkoululeiritykseen viisitoista nuorta kivääri- ja pistooliampujaa. Yläkoululeiritys on tarkoitettu yläkoulun 7.–9.-luokkalaisille ja lukioissa ja ammattioppilaitoksissa opiskeleville nuorille ampumaurheilijoille.

Suomen Ampumaurheiluliiton yläkoululeiritys on osa Suomen Olympiakomitean urheiluakatemiaohjelmaa. Ampumaurheilun yläkoululeirit järjestetään Suomen Ampumaurheiluliiton, Kisakallion Urheiluopiston ja Pääkaupunkiseudun Urheiluakatemian (URHEA) yhteistyönä.

Yläkoululeiritykset ovat tärkeä osa urheilijan polkua ampumaurheilussa ja leiritykset kulkevat käsi kädessä tehoryhmätoiminnan kanssa. Kisakallion leireillä urheilijoilla on mahdollisuus ampua ilma-aseradalla pistoolilla, kiväärillä sekä liikkuvaa maalia.

Valmentajina leireillä toimivat Talent-ryhmän valmentaja ja Salon Seudun Ampujia edustava Janne Terkola sekä Simpeleen Hahloa edustava ja kiväärin tehoryhmävalmentajana toimiva Mari Backman-Hyrkäs.

Ampumaurheilijoiden valtakunnallista yläkoululeiritoimintaa on aiempina vuosina ansiokkaasti luotsannut valmentaja Marko Leppä.

Ampumaurheilijoiden yläkoululeiritykseen lukuvuodelle 2024-2025 nimetyt urheilijat:

Jade Ala-Marttila, Lahden ampumaseura
Niklas Anttila, Kokemäen Kerhoampujat ja Säkylän Seudun Ampujat
Lauri Järvelä, Kaustisen pohjan veikot
Frans Järvelä, Kaustisen Pohjan Veikot
Siiri Kaukonen, Mikkelin ampujat
Linda Koskelainen, Simpeleen Hahlo
Heta Launiainen, Turun seudun ampujat ry
Noel Nissinen, Keski-Suomen Ampujat
Helmi Pietinalho, Salon Seudun Ampujat
Joose Puumala, Kaustisen pohjan veikot
Minka-Maria Puumala, Kaustisen pohjan veikot
Anni Saarelainen, Ilomantsin ampujat
Lauri Salminen, Vihdin Ampumaseura
Santeri Tuomaala, Keski-Suomen Ampujat
Peetu Turpeinen, Keski-Suomen Ampujat

Lisätietoa yläkoululeirityksestä löytyy täältä.