Maailmancupin finaali: Eetu Kallioinen avauspäivän jälkeen neljäntenä
22.11.2023 klo 13:29

Eetu Kallioinen on miesten skeetissä neljäntenä, kun maailmancupin finaalin ensimmäinen kilpailupäivä ammuttiin Dohassa keskiviikkona.

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) maailmancupin finaali on käynnissä Qatarin Dohassa. Finaalin ainoa suomalainen osanottaja on skeet-ampuja Eetu Kallioinen (Ala-Hämeen Ampujat).

Dohassa ammuttiin keskiviikkona skeetin ensimmäisen kilpailupäivän 75/125 kiekkoa. Kallioisen tulos oli 73 (24+24+25), jolla hän jatkaa kilpailua neljänneltä sijalta. Samassa tuloksessa on Kallioisen lisäksi neljä miestä. Kärjessä ovat 74 kiekkoa rikkoneet Yhdysvaltain Dustan Taylor ja Egyptin Azmy Mehelba.

Skeetin viimeiset 50/125 kiekkoa ja finaali ammutaan torstaina.

ISSF:n maailmancupin finaali
18.–26.11. Doha, Qatar

Suomalaislajien tilanteita ke 22.11.

Miesten skeet, 1. kilpailupäivä (75/125 kiekkoa): 1) Dustan Taylor Yhdysvallat 74, 2) Azmy Mehelba Egypti 74, 3) Elia Sdruccioli Italia 73, 4) Eetu Kallioinen Suomi 73, 5) Clive Farruga Malta 73, 6) Emil Petersen Tanska 73, 7) Ben Llewellin Iso-Britannia 73. 17 osanottajaa.

Kaikki tulokset ISSF:n verkkosivuilla.