Ampumaurheiluliitto ei ole asettunut Olli Rehnin ehdokkuuden tueksi
26.10.2023 klo 06:16

Ampumaurheiluliitto ei ole asettunut Olli Rehnin presidenttiehdokkuuden tueksi eikä ole sitoutunut mihinkään suuntaan, kuten tällä viikolla on väitetty.

Ampumaurheiluliittoon on tämän viikon aikana otettu yhteyttä Facebookissa olleen tapahtumakutsun takia. Kutsu oli Olli Rehnin torstain tapahtumaan, joka järjestetään Etelä-Hämeessä. Rehn on presidentinvaalikampanjaansa liittyen Hämeen alueella., ja osana tätä vierailua hän tekee noin tunnin mittaisen vierailun Lopen ampumaradalle.

Ampumaurheiluliitto on aktiivinen muun muassa ampumarata-asioissa ja tapaa vaikuttajia säännöllisesti. Ampumaurheiluliiton toiminnanjohtaja Anne Laurila korostaa, että liitto ei ole asettumassa yhdenkään presidenttiehdokkaan taakse, mutta mielellään tapaa ehdokkaita ja muitakin vaikuttajia voidakseen edistää ampumaurheilun ja ampumaratojen asioita. Lopen tapahtuma on yksi tällainen mahdollisuus eikä se liity puoluepolitiikkaan millään tavalla. Ampumaurheiluliitto oli merkitty kutsuun yhdeksi tapahtuman järjestäjäksi väärinymmärryksen seurauksena.