Haulikon MM-kilpailuissa ei olekaan RPO-ampujia
18.8.2022 klo 12:44

Kansainvälinen ampumaurheiluliitto (ISSF) viestitti tänään Suomen Ampumaurheiluliitolle, ettei tulevissa haulikon MM-kilpailuissa olekaan RPO-ampujia.

Suomen Ampumaurheiluliitto julkisti eilen nimeämänsä joukkueen haulikkolajien MM-kilpailuihin, jotka järjestetään syys-lokakuussa Kroatian Osijekissa. Miesten skeetiin oli nimetty RPO-ampujaksi Sami Aaltonen (Rauman Seudun Urheiluampujat). RPO tarkoittaa sitä, että kyseinen urheilija ampuu kilpailun ulkopuolella (ranking points only).

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) MM-kilpailuja koskevassa infokirjeessä on kuitenkin virhe, josta Suomen Ampumaurheiluliitto kuuli torstaina. Infokirje on ISSF:n verkkosivuilla.

Ampumaurheiluliiton ISSF:ltä juuri saaman tiedon mukaan Osijekin MM-kilpailuissa ei sallitakaan RPO-ampujia eli Aaltonen ei lähde Osijekiin kilpailemaan. Tieto tuli ISSF:n tekniseltä johtajalta Willi Grilliltä.