Seurasydän-kampanja kutsuu syksyllä kaikki mukaan liputtamaan seuratoiminnan puolesta!
Suomen Olympiakomitean, lajiliittojen, seurojen ja liikunnan aluejärjestöjen yhteinen Seurasydän-kampanja jatkuu jälleen syksyllä. Seurasydän-kampanja kutsuu koko liikkuvan ja urheilevan Suomen mukaan näyttämään seurarakkautta ja yhteisöllisyyttä eli seuratoiminnan vahvaa yhteiskunnallista merkitystä.
Syksyn Seurasydän-kampanja nostaa esiin suomalaisia urheiluseuroja ja tekee näkyväksi sitä merkittävää toimintaa, jota seuroissa tehdään päivittäin. Seurasydän-kampanja tarjoaa kaikille seuratoimijoille ja harrastajille helpon ja innostavan mahdollisuuden ylpeästi liputtaa oman toimintansa ja harrastuksensa puolesta.
Poikkeuksellisena aikana seuroissa olevaa yhteisöllisyyttä tarvitaan entistä enemmän. Syksy käynnistää uuden kauden lukuisissa lajeissa sekä seuroissa ja on siksi erinomainen aika nostaa seuratoimintaa esiin sekä sosiaalisessa mediassa että julkisessa keskustelussa. Tämä on seuroille myös loistava mahdollisuus kutsua uusia liikkujia, harrastajia ja jäseniä mukaan seuratoimintaan sekä kertoa innovatiivista ja vastuullisista liikkumisen tavoista eri lajeissa poikkeusaikana. Näin näytämme, että urheiluseuratoiminta voi vaikeinakin aikoina toimia voimavarana ja merkityksellisyyden tuottajana kaikille suomalaisille. Liity seuraan – juuri sellaisena kuin olet!
Seuratoiminta tutuksi harrastusviikolla
Yhdistysten ja koulujen yhteistä valtakunnallista harrastusviikkoa vietetään myös syyskuussa (7.-13.9). Harrastusviikko tarjoaa loistavan mahdollisuuden tutustuttaa uusia lapsia ja nuoria seuratoimintaan. Harrastusviikko tukee hienosti seurasydän-kampanjaa: harrastusviikko kutsuu lapset ja nuoret kokeilemaan seuran toimintaa ja seurasydän syttyy, kun innostavasta kokeilusta tulee mieluisa harrastus. Valmis kutsupohja löytyy seurasydän-aineistoista.
#Seurapaitapäivää juhlitaan tiistaina 29.9.2020
Yksi syksyn kampanjan kohokohdista on tiistaina 29.9. vietettävä Seurapaitapäivä, jolloin kannustamme kaikkia pukeutumaan töihin, kouluun ja muihin menoihin oman seuran pelipaitaan, verkkareihin tai fanipaitaan – tai muuten vaan sonnustautumaan seuran väreihin.
Edellisen kerran maaliskuussa järjestetty Seurapaitapäivä kotona -teemapäivä keräsi valtavan suosion sosiaalisessa mediassa. Aktiivisten seurojen, seuratoimijoiden ja harrastajien ansiosta teemapäivä tavoitti Facebookin, Instagramin ja Twitterin kautta kahdessa päivässä lähes 7,5 miljoonaa henkilöä. Tänä syksynä meillä on erinomainen mahdollisuus peitota tämä tulos haastamalla kaikki seurojen nykyiset ja entiset jäsenet mukaan näyttämään seurasydäntä syyskuussa. Seurasydän-kampanjan viralliset tunnisteet sosiaalisessa mediassa ovat #seurasydän ja #seurapaitapäivä.
Valmiit materiaalit – helppo hyödyntää
Toimitamme seurojen käyttöön helposti käytettäviä kampanjamateriaaleja. Mukana on ABC -oppaan lisäksi sosiaalisen median elementtejä, kuvia, videoita ja animaatiota.
Materiaalit voi ladata Seurasydän.fi -sivulta tai suoraan täältä.