Polar GP päättyi: Oskari Kössi voitti skeetin, Viron Andres Kull trapin
21.5.2017 klo 19:18

Oskari Kössi voitti Polar GP:n skeetin. (Kuvat: Lassi Palo)

Haulikkolajien kansainvälinen Polar GP -kilpailu päättyi sunnuntaina Hollolassa. Miesten skeetin ykkönen oli Oskari Kössi, ja trapin voitti Viron Andres Kull.

Eemil Pirttisalo oli paras suomalainen miesten trapissa.

Haulikkolajien kansainvälinen Polar GP -kilpailu päättyi sunnuntaina Hollolan Hälvälässä. Hyvätasoisen miesten skeetin ykkönen oli Sibbo Skyttegillen Oskari Kössi. Hän paukutti peruskilpailussa 120 kiekkoa rikki ja voitti finaalissa Viron Andrei Inesinin 57-56. Kössin hyvä kausi sai näin jatkoa, sillä hän sijoittui vapunpäivänä Kyproksen maailmancupissa hienosti viidenneksi.

Miikka Peltonen (HoSA) ja Tommi Takanen (LAS) tekivät peruskilpailussa tuloksen 121. Ala-Hämeen Ampujien Timi Vallioniemi ja Aleksi Ahokas paukuttivat Kössin tavoin rikki 120 kiekkoa, joka oli finaaliraja.

Viron Andres Kull voitti miesten trapin. Hän oli finaalissa Ruotsalon Metsästysyhdistyksen Eemil Pirttisaloa parempi pistein 42-40. Ensimmäisen kilpailupäivän jälkeen kärjessä ollut Sibbo Skyttegillen Veli-Matti Matikainen teki peruskilpailun parhaan tuloksen 116 ja sijoittui finaalissa neljänneksi.

Kull teki peruskisassa tuloksen 115 ja Pirttisalo 114. Kiikalan Metsästysyhdistyksen Ari Simola sijoittui kolmanneksi.

Skeetin M20-sarjassa Ala-Hämeen Ampujien Eetu Kallioinen ja Rauman Seudun Urheiluampujien Sami Aaltonen ampuivat tuloksen 118.

Polar GP oli yksi Ampumaurheiluliiton näyttökilpailuista kesän EM- ja MM-kisoihin. EM-kilpailut pidetään Azerbaidzhanin Bakussa 20.7.-3.8., ja maailmanmestaruuksista kilpaillaan Moskovassa syyskuun alussa.

Haulikkolajien Polar GP -kilpailu
19.-21.5. Hollola

Tuloksia su 21.5.

Miesten trap 125 kiekkoa ja finaali
Peruskilpailu: 1) Veli-Matti Matikainen SSG 116, 2) Andres Kull Viro 115, 3) Mika Bister P-HA 115, 4) Eemil Pirttisalo RMY 114, 5) Roni Vitali SSG 114, 6) Ari Simola KMY 114. 25 osanottajaa.
Finaali: 1) Kull 42, 2) Pirttisalo 40, 3) Simola 30, 4) Matikainen 25, 5) Bister 20, 6) Vitali 14.

Miesten skeet 125 kiekkoa ja finaali
Peruskilpailu: 1) Andrei Inesin Viro 123, 2) Miikka Peltonen HoSA 121, 3) Tommi Takanen LAS 121, 4) Timi Vallioniemi A-HA 120, 5) Oskari Kössi SSG 120, 6) Aleksi Ahokas A-HA 120. 34 osanottajaa.
Finaali: 1) Kössi 57, 2) Inesin 56, 3) Takanen 45, 4) Peltonen 34, 5) Vallioniemi 23, 6) Ahokas 14.

Kaikki tulokset löydät täältä.