Suomalaiset EM-mitalikahveilla
17.2.2012 klo 12:00

Suomen EM-joukkue kokoontui mitalikahveille perjantaina Vierumäellä. Kahveilla juhlistettiin mitaleja kahmineita liikkuvan maalin urheilijoita.

Kuten eilen illalla uutisoitiin, liikkuvan maalin lajit toivat Suomelle muhkean mitalisaaliin Vierumäellä torstaina alkaneissa ilma-aseiden EM-kilpailuissa. Avajaispäivän tuloksena oli kolme mestaruutta, yksi hopea- ja yksi pronssimitali.

Kultamitalit voittivat Sami Heikkilä (pojat), Micaela Qvarnström (tytöt) ja poikien joukkue (Heikkilä, Heikki Lähdekorpi ja Jani Suoranta). Hopeaa voitti miesten joukkue, jossa ampuivat Krister Holmberg, Tomi-Pekka Heikkilä ja Tarmo Koskela. Suoranta voitti pronssia poikien kilpailussa.

– Lauantaina ovat seuraavat kilpailut. Odotamme liiton taholta olympiapaikkoja ja mitaleja. Kiitos näistä suorituksista, tilaisuuden avannut Ampumaurheiluliiton puheenjohtaja Mikko Nordquist sanoi.

Suomen EM-joukkueen johtaja Jari Karinkanta jakoi myös kiitoksia koko joukkueelle.

– Kisat ovat lähteneet hyvin käyntiin, mistä kertovat saavutetut viisi mitalia. Lauantaina laitetaan taas täysi höyry päälle. Jos sama tahti jatkuu, tapaamme lauantai-iltana täällä uudestaan, Karinkanta sanoi.