Urheiluampuja 3/2024 on ilmestynyt
24.9.2024 klo 06:54

Suomen Ampumaurheiluliiton (SAL) julkaiseman Urheiluampuja-lehden vuoden kolmas numero on ilmestynyt.

Urheiluampuja-lehden kansijuttuna ovat elokuussa Ruutikankaalla järjestetyt kivääripracticalin MM-kilpailut, joissa Suomi menestyi erinomaisesti. Kisoja kommentoivat muun muassa Sami Hautamäki ja Lilian Telanne.

Lehdessä kerrataan myös, mitä Pariisin olympialaisten ja paralympialaisten ampumaurheilussa suomalaisittain tapahtui, ja kerrotaan, mitä kisoissa Suomea edustaneet Eetu Kallioinen, Aleksi Leppä, Noora Antikainen ja Jarkko Mylly kisoista nyt ajattelevat.

Urheiluampujassa on myös yhteenveto suomalaisten hienosta menestyksestä muissa ampumaurheilulajeissa.

Kivääriampuja Lauri Syrjä kertoo elämästään Yhdysvalloissa ja opiskelustaan ja urheilustaan Länsi-Virginian yliopistossa (WVU). Lehdessä on raportti Mikkelissä järjestetyistä ruutiaseiden Kultahippufinaaleista. Urheiluampujassa kerrotaan myös, millainen laji on Ampumaurheiluliiton uusin laji eli PRS-ammunta.

Urheiluampuja-lehti kävi Turussa tutustumassa akatemiatoimintaan ja kahteen valmentajan ammattitutkinnon suorittaneeseen valmentajaan sekä haastatteli Turun Seudun Ampujien puheenjohtajaa Harri Pekolaa. Lapin Ampujat ja Joensuun Ampujat viettävät juhlavuosiaan.

Ampumaurheiluliiton entinen toiminnanjohtaja Risto Aarrekivi on kirjoittanut muistokirjoituksen Marko Lepästä, joka menehtyi yllättäen matkallaan Pariisin olympialaisiin seuraamaan poikansa Aleksin suorituksia.

Urheiluampujan sähköinen versio.