Urheiluampuja 2/2024 on ilmestynyt
19.6.2024 klo 08:45

Ampumaurheiluliiton julkaiseman Urheiluampuja-lehden vuoden toinen numero on ilmestynyt.

Urheiluampuja-lehden kansijutussa kerrotaan Pariisin olympialaisiin nimettyjen Eetu Kallioisen ja Aleksi Lepän kuulumiset ennen kisojen alkua. He olivat median tavattavissa työpaikallaan Puolustusvoimien Urheilukoulussa.

Urheiluampuja-lehden painoon menon jälkeen kerrottiin, että Suomi on saanut kolmannen maapaikan Pariisin olympialaisiin.

Lehdessä kerrotaan myös Jarkko Myllystä, joka saavutti paikan Pariisin paralympialaisiin viimeisessä mahdollisessa kilpailussa. Vuoden ensimmäisen puoliskon aikana suomalaiset ampumaurheilijat saavuttivat muutenkin hyvää menestystä.

Paljon muutakin on tapahtunut ja tapahtuu. Urheiluampujassa haastatellaan toimintansa aloittaneen ISSF:n avoimen valmennusakatemian johtajaa Vesa Nissistä. Kivääripracticalin MM-kilpailut avaavat elokuussa arvokisa-aikakauden Ruutikankaan uudella radalla. Ampumaurheiluliiton kumppanuuspäällikkö Kimmo Koivisto kertoo kokemuksistaan yritysyhteistyöasioissa. Ojansuun serkukset Oliver ja Roope kertovat, mikä sportingissa kiehtoo. Lehdessä kerrotaan myös ampumaurheiluun kohdennetusta hätäensiapukoulutuksesta.

Urheiluampujassa on lisäksi laaja Jaana Joutsenkorven yhteenveto liiton ohjaaja- ja valmentajakoulutuksen ja valmennuskulttuurin kehittämishankkeesta. Maineikkaan Mannerheimin kultapokaalin voittaneet ampujat kertovat kuulumisistaan. Finaalisivulla tavataan haulikkoampuja Sami Ritsilä, joka on opetellut uusia lajeja kaksoistrapin jälkeen.

Sekä tietysti paljon muuta!

Urheiluampuja 3/2024 ilmestyy syyskuussa.

Urheiluampujan sähköinen versio: Urheiluampuja 02 2024 (epaper.fi)