SAL hakee seitsemää valmentajaa
5.6.2024 klo 10:05

Ampumaurheiluliiton kiväärin nuorten valmentaja Joni Stenström ja valmennuksen johtaja Ville Häyrinen Kisakallion EM-näytöissä. Kuva: Lassi Palo

Ampumaurheiluliitto hakee kaikkiaan seitsemää valmentajaa. Tehtävistä neljä on päävalmentajan tehtäviä.

Suomen Ampumaurheiluliitto (SAL) on sopimuskauden päättyessä avannut haettavaksi valmentajien tehtäviä. Trapissa haetaan päävalmentaja, nuorten valmentajaa ja paravalmentajaa. Skeetissä avoinna ovat päävalmentajan ja nuorten valmentajan paikat. Pistoolissa ja liikkuvassa maalissa haetaan myös päävalmentajaa.

Tehtäviä voidaan tarpeen mukaan yhdistellä. Kaikki valmentajat toimivat maajoukkueiden valmennustehtävien lisäksi SAL:n valmentajakoulutuksen suunnittelussa ja toteutuksessa. Lisäksi jokaisessa lajissa yhden valmentajan tehtäviin kuuluu myös nuorten tehoryhmän valmennuksen suunnittelu ja koordinointi yhdessä tehoryhmävalmentajien kanssa.

Kiväärivalmentajien John Leighton-Dysonin, Joni Stenströmin, Timo Vaitiniemen ja Tapio Kajanin kanssa on jo sovittu jatkosta. Jatkosta on sovittu myös practicalin valmennuskoordinaattorin Saara Toivosen kanssa. Skeetin nykyisen päävalmentajan Pietro Gengan kanssa neuvotellaan jatkomahdollisuudesta.

SAL edellyttää valittavilta erinomaista lajiosaamista, tehtävän tasosta riippuen riittävää valmentajakoulutusta, käytännössä osoitettua valmennusosaamista sekä kykyä toimia kansainvälisissä yhteyksissä englannin kielellä.

Kaikissa tehtävissä onnistuminen edellyttää erinomaisia vuorovaikutustaitoja ja yhteistyökykyä, riittäviä tietoteknisiä taitoja, paineensietokykyä ja halua kehittää omaa valmennusosaamistaan.

Tehtävät ovat määräaikaisia ja alkavat 1.12.2024. Sopimukset ovat 2+2-vuotisia. Tehtävät ovat eri laajuisia osa-aikaisia tai oto-tehtäviä.

Lisätietoa tehtävistä antaa valmennuksen johtaja Ville Häyrinen, 050 3023300 ville.hayrinen@ampumaurheiluliitto.fi

Lähetä hakemuksesi ansioluetteloineen ja palkkatoiveineen 30. kesäkuuta mennessä osoitteeseen rekry@ampumaurheiluliitto.fi. Hakemuksessasi on hyvä myös kertoa, kuinka laajasta tehtävänkuvasta on kiinnostunut.

Aiheesta lisää täällä.