Kaarlo Hoppu sivusi trapin M20-sarjan SE:tä
26.5.2024 klo 21:44

Kaarlo Hoppu ampui viikonloppuna Orimattilassa hyvällä fiiliksellä kovan tuloksen. Kuva: Lassi Palo

Kaarlo Hoppu teki trapin Polar GP-kilpailun parhaan tuloksen 121. Se sivuaa M20-sarjan Suomen ennätystä.

Lahden Ampumaseura (LAS) järjesti viikonloppuna trapin Polar GP-kilpailun Orimattilan helteisellä ampumaradalla. Aurinkoisessa säässä kilpaili 74 ampumaurheilijaa.

Kilpailun parhaan tuloksen teki Pohjois-Hämeen Ampujien Kaarlo Hoppu, joka teki M20-sarjassa tuloksen 121 (22+25+24+25+25). Se sivuaa Matias Koivun vuonna 2019 tekemää Suomen ennätystä. Koivu teki ennätyksen myös Orimattilassa. Hoppu kohensi entistä ennätystään peräti neljällä kiekolla.

Hoppu sijoittui Polar GP:n Y-sarjan finaalissa kuudenneksi. Voiton vei Simo Köylinen (Orimattilan Seudun Urheiluampujat), jonka peruskilpailun tulos oli 118. Längelmäen Seudun Ampujien Teemu Ruutana oli finaalin kakkonen. Hän rikkoi peruskilpailussa 117 kiekkoa. Finaalin kolmonen oli OSU:n Juho Mäkelä ja nelonen saman seuran Satu Mäkelä-Nummela. He tekivät peruskisassa myös tuloksen 117.

Viidenneksi sijoittui OSU:n Jukka Laakso. Hänen peruskilpailunsa tulos oli 119.

Kaikki tulokset oheisissa liitteissä:
PolarGP_2024_lopputulokset
PolarGP_2024_joukkuetulokset_5kierros