Ampumaurheilu vahvasti mukana myös Los Angelesin olympialaisissa 2028
16.10.2023 klo 14:17

Kansainvälinen ampumaurheiluliitto on erittäin tyytyväinen, kun kaikki nykyiset lajit eli kivääri, pistooli ja haulikko ovat mukana myös Los Angelesin olympialaisissa 2028.

Kansainvälinen ampumaurheiluliitto (ISSF) on tyytyväinen saatuaan virallisen vahvistuksen Los Angelesin olympialaisten lajiohjelmasta vuonna 2028. Ampumaurheilu jatkaa näin historiallisen pitkää taivaltaan olympialaisissa: se on ollut mukana kaikissa kesäolympialaisissa modernin aikakauden alusta eli vuodesta 1896 lähtien.

Kansainvälinen olympiakomitea (KOK) vahvisti Los Angelesin olympialaisten lajiohjelman kokouksessaan Intian Mumbaissa.

ISSF:n puheenjohtaja Luciano Rossi sanoi, että kun hän aloitti puheenjohtajana viime vuoden joulukuussa, oli todellinen vaara, että ampumaurheilu putoaa olympialaisten lajiohjelmasta tai että se on mukana vain rajoitetulla ohjelmalla.

– ISSF:n, sen jäsenliittojen, maanosien edustajien ja teknisten komiteoiden erinomaisen tiimityön ansiosta olemme pystyneet säilyttämään nykyisen olympiaohjelmamme, Rossi sanoo ISSF:n verkkosivuilla julkaistussa uutisessa.

Rossin mukaan ISSF aloittaa nyt tiiviin yhteistyön KOK:n ja Los Angelesin olympialaisten järjestelytoimikunnan (LA2028) kanssa vähentääkseen kustannuksia ja yksinkertaistaakseen urheiluohjelmaa.

Seuraavat kesäolympialaiset järjestetään Ranskan Pariisissa heinä-elokuussa 2024.

Lue koko uutinen ISSF:n verkkosivuilta.